language
cs

Allivictus

 

pic.: česnek pro zdraví

 

infografika

 

 

 

 

  •  

  •  


 

infografika

 

img.: Pjišťovny

 


Hledáte originální benefity pro své zaměstnance či klienty?
darujte některý z našich produktů

 

 

 

 

LOADING

 

Ondřej Synek

mistr světa ve veslování

 

Zdeněk Kříž

vítěz světového poháru ve vytrvalostní cyklistice a úspěšný sportovec

 

Jan Svoboda

vícenásobný mistr ČR v dřevorubeckých soutěžích

 

Tereza Olivová

několikanásobná mistryně ČR a SR v surfingu

 

Marek Hyka

mistr světa v letecké akrobacii

 

Tereza Huříková

vítězka světového poháru MTB XC kategorie U23

 

Ivan Rybařík

vítěz etapového závodu horských kol Crocodile trophy

 

Bonver Dakar Project

14. místo na Rallye Dakar 2015

 

Petr Koukal

vícenásobný mistr republiky v badmintonu a účastník LOH 2008

 

LOADING

Novinky ze světa česneku

Chci dostávat tipy na zajímavé akce a novinky

Jezte česnek, je zdravý!

~~Zdroj: 15. 8. 2017 20:11 ihned.cz Marek Pokorný 
•Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila v listopadu 2012 pokutu 1,8 milionu korun za reklamu, ve které badmintonista Petr Koukal propagoval firmu Allivictus.
•Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání reklama uváděla v omyl spotřebitele, kteří si prý mohli potravinový doplněk splést s lékem.
•Nejvyšší správní soud, ke kterému se firma odvolala, rozhodnutí rady smetl. Podle něj nešlo v reklamě o nic jiného než o konstatování obecně známých účinků česneku.
"Důsledky náročné léčby se snažím kompenzovat také osvědčenými přírodními prostředky. Používám Allivictus. Allivictus je česnek a česnek je zdravý," popisoval před šesti lety badmintonista Petr Koukal, jak bojuje s rakovinou varlat a nepříjemnou chemoterapií, kterou musel podstupovat.
S badmintonovou raketou v ruce dodával, že se chce opět vrátit mezi nejlepší ve svém sportu. "Nepolevím. S partnerem jako Allivictus to určitě dokážu," uváděl v reklamním spotu, který běžel na TV Prima.
Uvedený spot "ocenila" v listopadu 2012 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která udělila firmě rekordně vysokou pokutu 1,8 milionu korun. Podle ní reklama uváděla v omyl spotřebitele, kteří si prý mohli potravinový doplněk splést s lékem.
"Konstrukci tohoto sdělení bylo možno interpretovat i tak, že užití přípravku je přírodním a alternativním ekvivalentem k chemoterapii, a tedy i léčbě rakoviny," rozhodla rada s tím, že jde o tak závažné provinění, že dává pokutu na samé horní hranici, která je dva miliony korun.
Nyní celý příběh uzavřel Nejvyšší správní soud, ke kterému se firma odvolala. A ten rozhodnutí rady smetl. Podle něj nešlo v reklamě o nic jiného než o konstatování obecně známých účinků česneku.
Řekli jen, že to je česnek
"Průměrného spotřebitele a i spotřebitele zvláště zranitelného je třeba považovat za již natolik obeznámeného s touto problematikou, že nehrozí, že by v důsledku reklamy považoval užívání zpracovaného česneku za součást či doplněk chemoterapie jako léčebné metody," dodal soud.
Soud navíc podotkl, že využití příběhu známého sportovce, který sám prošel závažným onemocněním, k těmto reklamním sdělením nelze považovat za nic nevhodného.
"Hlavním sdělením reklamy byla skutečnost, že propagovaný výrobek není ničím jiným než zpracovaným česnekem," konstatoval soud, že reklama v žádném případě netvrdí, že by se zpracováním česneku jeho účinky zvýšily, či se dokonce "posunuly směrem k účinkům léčivým".
"V reklamě uváděné vlastnosti, například posílení imunity, jsou česneku obecně jako potravině připisovány veřejností, a jsou proto obecně známé," dodal soud.
Začala s tím babička
Petr Koukal i majitel firmy Allivictus Martin Dindoš považují verdikt za vítězství zdravého rozumu.
"Vše vycházelo z toho, že mě česnekem doma ládovala babička, když jsem byl malý. A když jsem zjistil, že někdo vyrábí něco takového a navíc uživatelsky jednoduchého a člověk navíc celý týden potom nesmrdí, tak jsem si to vyhledal a následně vzniklo přátelství a potom i spolupráce," vysvětluje Koukal, jak se dostal k reklamě na Allivictus.
Sám si prý při reklamě dával pozor, aby se vyhnul srovnání s lékem. "Vůbec jsem nechápal, že to potom skončilo pokutou a pak u soudu. Odmítal jsem se absolutně vyjadřovat k léčení. Bral jsem to jako nejlepší možnou cestu, jak se co nejdříve vrátit zpátky a bez zbytečných chemických doplňků," dodává.
Udělali z nás tmáře a podvodníky
Podle Dindoše pokuta jeho firmu takřka zlikvidovala. "Udělali z nás největší tmáře a podvodníky. To, že Koukal řekl, že se mu podařilo dostat po chemoterapii na kurty rychleji, přetvořili v to, že tvrdíme, že léčíme rakovinu a chřipku a kdovíco ještě včetně plochých nohou," konstatuje.
Obrat firmy po pokutě klesl z tehdejších 32 milionů na necelou pětinu. "Nemohli jsme dělat vůbec žádnou reklamu, já se bál cokoliv zadat," vysvětluje Dindoš. Přitom reklamu s Koukalem podle jeho slov odsouhlasili i právníci. Firma nyní zvažuje, že bude chtít odškodné. Jen na právníky prý musela vynaložit víc než půl milionu korun.
Sama Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nedokáže zatím na verdikt Nejvyššího správního soudu reagovat. "Musel by se k tomu vyjádřit právník, který toto má na starosti, ale má dovolenou," uvedl zástupce vedoucího oddělení analýz televizního vysílání David Chudoba.
 

x

NOVINKA
Sada Allivictus PREMIUM 3 x 50 ml


Vhodné především pro dlouhodobé uživatele tinktury Allivictus

x chci vědět více